Historia marki KEEN

KEEN założono w styczniu 2003. Zadano sobie pytanie: Czy sandał może chronić palce? – odpowiedź była twierdząca. Odpowiedzią był Newport. Ten sandał znany ze swojego hybrydowego designu i opatentowanego systemu ochrony palca zrewolucjonizował przemysł sandałów sportowych. Hybrydowy design Newporta był bazą dla rozszerzenia oferty butów codziennych a także bardziej profesjonalnych dla mężczyzn, kobiet i dzieci.
 

Historia marki KEEN:
 

2003

 

Założenie firmy. Położenie: Alameda, California. Liczba pracowników: 3

 

            

 

2004

 

Uworzono Hybrid.Care. Przez ten program przekazano ponad 5.5 miliona dolarów na liczne grupy środowiskowe I społeczne,w tym: The Conservation Alliance, Leave No Trace Center for Outdoor Ethics and Kiva.org.

 

 

 

2005

 

HybridLife™, podstawa filozofii marki oparta na mantrze: “Create, play, care: It’s a way of life. We call it HybridLife™”
Dystrybucję rozpoczęto w Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii, Azji, Środkowej i Południowej Ameryce oraz w Europie.

 

 

 

2006

 

Przeniesienie do Portland, Oregon, miasta znanego zajęć na świeżym powietrzu, świadomości środowiskowej, a także kwitnącego przemysłu odzieży i obuwia sportowego.

 

 

 

2007

 

Hybrid.Think™- inicjatywa marki odzwierciedlająca podstawowe wartości firmy czyli innowacja I poszukiwanie nowych rozwiązań dla starych problemów. Dzięki Hybrid.Think, KEEN zrobił krok na przód w kierunku pozytywnych rozwiązań. KEEN szukał nowych rozwiązań dla starych problemów poprzez używanie recyklingowych materiałów oraz ponowne wykorzystanie z pozoru niepotrzebnych rzeczy.
Kolekcja toreb KEEN Hybrid.Transport została wprowadzona dla umocnienia pozycji marki jako marki outdoorowej.
Otwarcie biur w Kanadzie: Brockville, Ontario.
Rozpoczęto innowacyjny program Hybrid.STAND promujący zrównoważony rozwój. Za pośrednictwem konkursu w internecie i popularyzacji na kampusach KEEN nagrodził w tej kategorii osoby fizyczne i organizacje ekologiczne na kwotę 200.000 dolarów.

 

 

 

2008

 

Hybrid.Sox, linia bezszwowych, anatomicznie dopasowanych skarpet. Dostępne w różnych wersjach dla kobiet i mężczyzn. Są wyjątkowo trwałe: wykonane z wełny merynosów lub poliestru z recyclingu i bawełny organicznej.
Harvest Collection – kolekcja toreb wyprodukowanych z przetworzonych materiałów.
Każdy element kolekcji Harvest jest artystyczny, stworzony ze ścinków, z różnymi grafikami, kolorami, dzięki czemu są na prawdę wyjątkowe.
KEEN rozwija technologie izolacji I wodoodporności w oferowanych modelach butów. KEEN.WARM to lekka, przeciwbakteryjna izolacja zrobiona z węgla bambusowego (charcoal bamboo). KEEN.DRY to wyjątkowo trwała, oddychająca membrana zaprojektowana tak, by obuwie zapewniało odprowadzenie pary na zewnątrz jednocześnie nie wpuszczając wilgoci z zewnątrz.
Otwarcie biura w Rotterdamie w Holandii.

 

 

 

2009

 

Idealnie na letni sezon 2009 KEEN otworzył sklep internetowy wprowadzając e-commerce do swojej strony keenfootwear.com

 

 

 

2010

 

KEEN otwiera pierwszy sklep KEEN Garage, mekkę HybridLife – miejsce gdzie ludzie mogą odkrywać nowe możliwości, wspierać wielkie sprawy i wyposażyć się na codzienne wyzwania. Sklep o powierzchni 900 m2 tuż pod siedzibą firmy zapewnił firmie łatwy sposób poznania potrzeb klientów i prowadzenia badań w jaki sposób można te potrzeby lepiej spełniać.
Poszerzenie możliwości e-commerce dzięki rozwojowi sklepów internetowych w Kanadzie i Europie.
Fabryka w Portland o powierzchni 15 000 m2 z usprawnionym procesem produkcyjnym, dzięki czemu zapewnia efektywne wykorzystanie materiałów i energii. Modele tworzone w fabryce są zaprojektowane tak, by zużywać mniej materiału i klejów by minimalizować negatywny wpływ na środowisko.

 

 

 

2011

 

Playtime is back. KEEN wprowadza globalną kampanię zachęcając ludzi do ucieczki od codziennej harówki choć na moment (na dzień czy tydzień) by wyjść na zewnątrz i stworzyć własne pole zabawy. Sadząc ziarenko rewolucji Playtime KEEN wierzy, że może to zmienić zdrowie i zdolność do innowacji przyczyniając się do budowania lepszej planety.